ІІІ студентський науковий ІТ семінар проведено у ТНТУ

10 грудня відбувся ІІІ студентський науковий ІТ семінар. Було підсумовано результати вивчення курсу: «Когнітивні системи та технології» із застосуванням сучасної методики проєктного навчання (Project-Based Learning) студентами 4-го курсу спеціальностей: F2 «Інженерія програмного забезпечення» та F5 «Кібербезпека».

У засіданні семінару взяли участь: проректор з наукової роботи Павло МАРУЩАК, професор кафедри програмної інженерії Олег ПАСТУХ, завідувачка кафедри кібербезпеки Наталія ЗАГОРОДНА, доцент кафедри комп’ютерно-інтегрованих технологій Ірина ДІДИЧ, доцентка кафедри кібербезпеки Марина ДЕРКАЧ, доцент кафедри фізики Віталій МОЧАРСЬКИЙ.

Під час семінару презентовано результати наукових досліджень, які виконали три команди виконавців:

  1. Тема: «Розробка когнітивної системи для заохочування абітурієнтів до вступу на цільову спеціальність ТНТУ».
    Автори:
    • Команда №1 (студенти спеціальності F5 «Кібербезпека») Вікторія Ваврічен, Діана Желізняк, Назар Колісник-Сабастович, Тарас Федорчук, Юрій Степовенко, Ілля Фалендиш, Євген Юрʼєв, Роман Антонов, Олеся Ковальчук.
    • Команда №2 (студенти спеціальності F2 «Інженерія програмного забезпечення») Назар Огінський, Ірина Валігура, Артем Іванков, Роман Бармак, Денис Карпець, Олександр Костецький.

    За результатами досліджень розроблено когнітивну систему на основі LLM та застосовано метод Instruction Fine-Tuning для адаптації LLM до виконання інструкцій. Проведено апробацію та обговорення функціоналу розробленої системи.

  2. Тема: «Сканування внутрішнього стану когнітивної системи на основі теплових карт для різних промптів».
    Автори: студентка спеціальності F2 «Інженерія програмного забезпечення») Вікторія Юрчишина та (студенти спеціальності F5 «Кібербезпека») Вікторія Ваврічен, Софія Яворівська, Богдан Наконечний, Степан Олійник.

  3. Програмно реалізовано сканування внутрішнього стану нейромережі когнітивної системи (накшталт, МРТ сканування мозку людини) для різних промптів. Результати сканування представлені у форматах теплових карт: активаційних карт, карт уваги, тощо та виконано їх порівняння з використанням статистичного тесту Стьюдента.

Всі присутні взяли участь у обговоренні презентованих результатів, запропоновано низку напрямків розвитку розроблених рішень і їх практичного застосування.