1. Загальна частина

1.1. Цей Статут закладу вищої освіти, розроблений відповідно до законодавства України, регламентує діяльність Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя (далі – Університет).

1.2. Повне офіційне найменування Університету:

Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя.

1.3. Скорочене найменування Університету, яке можна застосовувати у текстах документів, – ТНТУ.

1.4. Повні та скорочені офіційні найменування Університету іноземними мовами, які застосовують у міжнародному листуванні:

1.5. Університет утворений як Тернопільський державний технічний університет імені Івана Пулюя Постановою Кабінету Міністрів України «Про створення Тернопільського державного технічного університету імені Івана Пулюя» від 30.12.1996 р., № 1563.

1.6. Університет є правонаступником Тернопільського загальнотехнічного факультету Львівського політехнічного інституту (1960–1964 рр.), утвореного наказом Міністра вищої і середньої спеціальної освіти Української РСР від 11.03.1960 р. № 84; Тернопільського філіалу Львівського політехнічного інституту (1964–1991 рр.), утвореного наказом Міністра вищої і середньої спеціальної освіти Української РСР від 15.05.1964 р. № 245; Тернопільського приладобудівного інституту (1991–1995 рр.), утвореного Постановою Ради Міністрів Української РСР від 27.02.1991 р. № 48.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.04.1995 р. № 237 Тернопільському приладобудівному інституту присвоєно ім'я Івана Пулюя.

1.7. Статус національного наданий Університету Указом Президента України від 11 грудня 2009 року № 1024 і йому присвоєно назву «Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя».

1.8. Університет є державним неприбутковим акредитованим (сертифікат серії РД-ІV № 2072267 від 04.09.2014 р.) закладом вищої освіти та підпорядкований Міністерству освіти і науки України.

1.9. Місцезнаходження Університету: Україна, вул. Руська, 56, м.Тернопіль, 46001, тел. (0352) 52-41-81, факс (0352) 25-49-83, веб-сайти: www.tntu.edu.ua, www.tu.edu.te.ua, електронна пошта: univ@tu.edu.te.ua.

1.10. Університет є багатогалузевим, автономним, самоврядним закладом вищої освіти, який провадить освітню, наукову, науково-технічну, інноваційну, навчально-виробничу, інформаційно-консультаційну, міжнародну та фінансово-господарську діяльність.

1.11. Університет є юридичною особою публічного права, права і обов’язки якої він набув з дня його державної реєстрації, утворений у формі державної установи і фінансується за рахунок коштів державного бюджету.

Університет веде самостійний баланс, має майно, вкладний (депозитний), валютний рахунки в установах державних банків, реєстраційні (спеціальні реєстраційні) рахунки в органах Державної казначейської служби України, може набувати майнових та особистих немайнових прав, бути позивачем і відповідачем у суді.

1.12. Університет проводить свою діяльність відповідно до Конституції і законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, інших нормативно-правових актів та цього Статуту.

1.13. Університет має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штампи, офіційні бланки, сайт, газету та наукові журнали.

Університет має власну символіку та атрибутику — гімн, хоругву, емблему. Структурні підрозділи — кафедри, факультети, коледжі — мають власну символіку.

1.14. Мовою викладання в Університеті є державна мова. З метою створення умов для міжнародної академічної мобільності Університет має право прийняти рішення про викладання однієї чи кількох дисциплін англійською та/або іншими іноземними мовами, забезпечивши при цьому знання здобувачами вищої освіти відповідної дисципліни державною мовою.

Для викладання навчальних дисциплін іноземною мовою Університет утворює окремі групи для іноземних громадян, осіб без громадянства, які бажають здобувати вищу освіту за кошти фізичних або юридичних осіб, або розробляють індивідуальні програми. При цьому Університет забезпечує вивчення такими особами державної мови як окремої навчальної дисципліни. Перелік іноземних мов, якими здійснюється викладання навчальних дисциплін, визначається Університетом.

Правосуб’єктність університету

1.15. Університет має право:

1.16. Університет зобов’язаний:

Структура університету

1.17. До структури Університету входять:

1.18. Технічний коледж Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя, Гусятинський коледж Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя, Зборівський коледж Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя є відокремленими структурними підрозділами Університету без права юридичної особи і здійснюють підготовку кваліфікованих робітників, молодших спеціалістів, молодших бакалаврів та бакалаврів зі спеціальностей, що, як правило, споріднені із спеціальностями Університету та можуть проводити прикладні наукові дослідження.

1.19. Для здійснення своєї діяльності коледжі мають окремі права фінансово-господарської самостійності, делеговані Університетом.

Коледжі несуть відповідальність за дотримання своїх зобов'язань в межах делегованих їм прав фінансово-господарської діяльності, в тому числі за майно, яке перебуває на їх балансі та майно Університету, що надане Коледжам для виконання їх завдань, і в інших випадках, передбачених чинним законодавством.

1.20. Унiверситет за поданням Коледжів дає дозвіл на відкриття рахунків у банку, виготовлення печаток, штампів та бланків згідно із законодавством.

1.21. Структурні підрозділи утворюють рішенням вченої ради Університету за поданням ректора та діють згідно з положеннями.

2. Концепція освітньої діяльності

2.1. Концепція освітньої діяльності Університету містить мету, принципи, цільові програми освітньої діяльності та засоби їх реалізації.

2.2. Мета освітньої діяльності – забезпечення організаційної, навчально-методичної, науково-дослідної та інноваційної діяльності, спрямованої на надання послуг для здобуття певного ступеня вищої освіти з видачею відповідного документа.

2.3. Принципи освітньої діяльності Університету:

2.4. Цільові програми освітньої діяльності Університету:

2.5. Засоби реалізації цільових програм освітньої діяльності Університету:

3. Права та обов'язки Міністерства освіти і науки України

3.1. Міністерство освіти і науки України реалізує права та обов’язки уповноваженого Кабінетом Міністрів України органу стосовно Університету, як центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки, у підпорядкуванні та сфері управління якого перебуває Університет.

3.2. Міністерство освіти і науки України:

3.3. Міністерство освіти і науки України не має права втручатися в діяльність, що здійснюється Університетом у межах його автономних прав, визначених законами та цим Статутом.

3.4. Міністерство освіти і науки України може делегувати окремі свої повноваження ректору Університету.

4. Органи управління університетом, порядок їх обрання та повноваження

4.1. Принципи управління університетом

Діяльність Університету здійснюється на принципах:

4.2. Ректор університету

4.2.1. Безпосереднє управління діяльністю Університету здійснює ректор. Його права, обов’язки та відповідальність визначаються законодавством, Статутом Університету та контрактом.

4.2.2. Ректор є представником Університету у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених чиним законодавством України і Статутом Університету.

4.2.3. Ректор Університету в межах наданих йому повноважень:

4.2.4. Ректор може делегувати на постійній основі частину своїх повноважень проректорам (наказом, контрактами, довіреностями).

4.2.5. Порядок обрання та призначення ректора Університету:

4.2.6. З особою, яка набрала більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах, Міністерство освіти і науки України укладає контракт строком на п’ять років не пізніше одного місяця з дня її обрання.

4.2.7. Після виходу на пенсію з посади ректора особа, яка працювала на цій посаді не менш як 10 років поспіль, може бути призначена радником ректора Університету на громадських засадах, або з оплатою праці за рахунок власних надходжень Університету.

4.2.8. Ректор Університету може бути звільнений з посади Міністерством освіти і науки України, а також у зв’язку з прийняттям рішення про його відкликання Конференцією трудового колективу Університету, який його обрав на посаду з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення Статуту Університету та умов контракту. Подання про відкликання ректора може бути внесено до Конференції трудового колективу Університету не менш як половиною статутного складу наглядової або вченої ради Університету. Рішення про відкликання ректора Університету приймається більшістю голосів за умови присутності не менш як двох третин статутного складу Конференції трудового колективу Університету.

4.3. Проректори

4.3.1. Ректор делегує право безпосереднього керівництва навчальною, науково-педагогічною, науковою, інноваційною, виробничою, виховною, міжнародною та адміністративно-господарською діяльністю Університету проректорам, які відповідають за ці напрями діяльності.

4.3.2. Проректорів призначають на посаду та звільняють з посади наказом ректора Університету, за погодженням із вченою радою Університету та органами студентського самоврядування. Кількість проректорів, заробітна плата яких фінансується за рахунок загального фонду державного бюджету, визначається Міністерством освіти і науки України. Університет має право встановлювати додаткові посади проректорів, заробітна плата яких забезпечується за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету згідно з законодавством.

4.3.3. Права та обов'язки проректорів визначає ректор у контрактах відповідно до посадових обов’язків, які вони виконують. Проректори мають право видавати накази та розпорядження за напрямами своєї діяльності у межах своєї компетенції.

4.3.4. Розпорядчі документи проректорів можуть бути скасовані ректором Університету.

4.4. Декани факультетів, завідувачі кафедр

4.4.1. Керівництво факультетом на постійній основі здійснює декан, який не може перебувати на цій посаді більш як два строки і повинен мати науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання відповідно до профілю факультету. Декана факультету обирають вченою радою факультету більшістю голосів від її складу з урахуванням пропозицій трудового колективу факультету. Порядок обрання декана факультету визначається окремим Положенням, затвердженим вченою радою Університету.

4.4.2. Декан факультету може делегувати частину своїх повноважень своїм заступникам. Повноваження декана факультету визначаються Положенням про факультет, яке затверджує вчена рада Університету.

4.4.3. Декан факультету видає розпорядження щодо діяльності відповідного факультету, які є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу факультету і можуть бути скасовані ректором Університету, якщо вони суперечать законодавству, Статуту Університету чи завдають шкоди інтересам Університету.

4.4.4. Підстави і процедура дострокового розірвання контракту з деканом факультету:

4.4.5. Ректор Університету при утворенні нового факультету призначає виконувача обов’язків декана факультету на строк до проведення виборів декана факультету, але не більш як на три місяці.

4.4.6. Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який не може перебувати на посаді більш як два строки.

Завідувач кафедри повинен мати науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання відповідно до профілю кафедри. Завідувача кафедри обирають за конкурсом таємним голосуванням вченою радою Університету строком на п’ять років з урахуванням пропозицій трудового колективу факультету та кафедри. Ректор Університету укладає із завідувачем кафедри контракт.

4.4.7. Завідувач кафедри забезпечує організацію освітнього процесу, виконання навчальних планів і програм навчальних дисциплін, здійснює контроль за якістю викладання навчальних дисциплін, навчально-методичною та науковою діяльністю викладачів.

4.5. Вчена рада університету

4.5.1. Вчена рада є колегіальним органом управління Університету, який утворюється строком на п’ять років, склад якого затверджується наказом ректора протягом п’яти робочих днів з дня закінчення повноважень її попереднього складу.

Склад, функції та порядок роботи вченої ради визначають за цим Статутом, Положенням про вчену раду Університету та Регламентом роботи вченої ради.

4.5.2. Вчена рада Університету:

4.5.3. Вчену раду Університету очолює її голова, якого обирають таємним голосуванням з числа членів вченої ради, які мають науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання, на строк діяльності вченої ради.

До складу вченої ради Університету входять за посадами ректор, проректори, декани факультетів, учений секретар, директор бібліотеки, головний бухгалтер, керівники органів самоврядування та виборних органів первинних профспілкових організацій працівників Університету, а також виборні представники, які представляють наукових, науково-педагогічних працівників і обираються з числа завідувачів кафедр, професорів, докторів філософії, докторів наук, виборні представники, які представляють інших працівників Університету і які працюють у ньому на постійній основі, виборні представники аспірантів, докторантів, керівники виборних органів первинних профспілкових організацій студентів та аспірантів, керівники органів студентського самоврядування Університету відповідно до квот.

Вибори до складу вченої ради Університету починають за 30 календарних днів до закінчення повноважень її попереднього складу.

4.5.4. За рішенням вченої ради Університтету до її складу можуть входити також представники організацій роботодавців. При цьому не менше 75 відсотків складу вченої ради повинні становити наукові, науково-педагогічні працівники Університету і не менше 10 відсотків – виборні представники з числа студентів.

4.5.5. Виборних представників з числа працівників Університету обирають Конференцією трудового колективу Університету за поданням структурних підрозділів, у яких вони працюють, а виборних представників з числа здобувачів вищої освіти обирають шляхом прямих таємних виборів.

4.5.6. Зі складу вченої ради виводять членів: що припинили трудові відносини з Університетом; працівників Університету, звільнених з посад, з яких їх було введено до складу ради; що подали заяву про вихід зі складу ради; представників здобувачів вищої освіти, що втратили статус здобувачів; згідно рішення трудових колективів, якими вони були рекомендовані до складу ради.

4.5.7. Склад вченої ради Університету затверджує наказом ректор.

4.5.8. Діяльність вченої ради регламентує План роботи на навчальний рік, затверджений головою. Періодичність засідань вченої ради – щомісячно, за винятком канікулярного періоду.

4.5.9 Рішення вченої ради Університету вводять в дію наказами та розпорядженнями ректора.

4.6. Вчені ради факультетів

4.6.1. В Університеті утворюють вчені ради факультетів.

4.6.2. Вчена рада факультету:

4.6.3. Вчену раду факультету очолює її голова, якого обирають таємним голосуванням з числа членів вченої ради факультету, що має науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання, на строк повноважень ради.

До складу вченої ради факультету входять за посадами декан факультету, заступники декана факультету, учений секретар факультету, завідувачі кафедрами факультету, керівники органів самоврядування та виборних органів первинних профспілкових організацій працівників факультету, а також виборні представники, які представляють наукових, науково-педагогічних працівників і обираються з числа професорів, докторів наук, докторів філософії, кандидатів наук, виборні представники, які представляють інших працівників факультету і які працюють у ньому на постійній основі, виборні представники аспірантів, докторантів, керівники виборних органів первинних профспілкових організацій студентів та аспірантів факультету, керівники органів студентського самоврядування факультету.

Вибори до складу вченої ради факультету починають за 30 календарних днів до закінчення повноважень попереднього складу вченої ради.

4.6.4. За рішенням вченої ради факультету до її складу можуть входити також представники організацій роботодавців. При цьому не менше 75 відсотків складу вченої ради факультету повинні становити наукові, науково-педагогічні працівники факультету і не менше 10 відсотків – виборні представники з числа студентів.

4.6.5. Виборних представників з числа працівників факультету обирають Конференцією трудового колективу факультету за поданням структурних підрозділів, у яких вони працюють, а виборних представників з числа здобувачів вищої освіти обирають шляхом прямих таємних виборів.

4.6.6. Рішення вченої ради факультету вводять в дію розпорядженням декана факультету. Рішення вченої ради факультету може бути скасовано вченою радою факультету, вченою радою Університету або ректором Університету.

4.7. Наглядова рада

4.7.1. Наглядова рада Університету створюється за рішенням Міністерства освіти і науки України для здійснення нагляду за управлінням майном Університету, додержанням мети його створення.

4.7.2. Наглядова рада Університету сприяє розв’язанню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійснення контролю за їх використанням, ефективній взаємодії Університету з державними органами та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, суспільно-політичними організаціями та суб’єктами господарської діяльності в інтересах розвитку та підвищення якості освітньої діяльності і конкурентоспроможності Університету, здійснює громадський контроль за його діяльністю тощо.

4.7.3. Склад Наглядової ради Університету затверджується Міністерством освіти і науки України. Термін повноважень Наглядової ради становить п’ять років.

4.7.4. До складу Наглядової ради не можуть входити здобувачі вищої освіти та працівники Університету.

4.7.5. Члени наглядової ради мають право:

4.7.6. Наглядова рада має право вносити Конференції трудового колективу Університету та/або Міністерству освіти і науки України обґрунтоване подання про відкликання ректора Університету з підстав, передбачених законодавством України, Статутом Університету, контрактом.

4.7.7. Основною формою роботи Наглядової ради є засідання, які проводять за рішенням голови Наглядової ради не рідше одного разу на рік. Засідання вважають правомочним, якщо на ньому присутні не менше половини членів Наглядової ради. Рішення Наглядової ради приймають простою більшістю голосів присутніх на засіданні.

4.8. Робочі та дорадчі органи

4.8.1. Для вирішення поточних питань діяльності Університету утворюють такі робочі та дорадчі (дорадчо-консультативні) органи:

ректорат, деканати, приймальну комісію;

науково-методичну раду, науково-технічну раду та інші органи, які діють згідно з Положеннями.

4.8.2. Положення про робочі та дорадчі органи затверджуються вченою радою Університету.

4.8.3 Ректорат

4.8.3.1. Ректорат – робочий орган управління Університетом, призначений для систематичного обговорення та погодження основних питань оперативної діяльності Університету.

4.8.3.2. Ректорат очолює ректор.

4.8.3.3. Засідання ректорату скликає та проводить ректор або особа, що його заміщає.

4.8.3.4. Ректорат розглядає питання діяльності Університету, винесені на його обговорення.

4.8.3.5. До складу ректорату входять:

4.8.4. Науково-методична рада

4.8.4.1 Науково-методична рада – дорадчий орган, що діє відповідно до Положення.

4.8.4.2. До компетенції науково-методичної ради належать:

4.8.4.3. Склад науково-методичної ради затверджує ректор Університету.

4.8.4.4. Строк повноважень науково-методичної ради – два роки.

4.8.5. Науково-технічна рада

4.8.5.1. Науково-технічна рада – дорадчий орган, що функціонує на основі Положення.

4.8.5.2. До компетенції науково-технічної ради належать:

4.8.5.3. Склад науково-технічної ради затверджує ректор Університету.

4.8.5.4. Строк повноважень науково-технічної ради – два роки.

5. Органи громадського самоврядування в університеті, порядок їх обрання та повноваження

5.1. Конференція трудового колективу університету

5.1.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Університету є Конференція трудового колективу Університету (далі – Конференція), включаючи виборних представників з числа студентів.

5.1.2. Загальна чисельність делегатів (членів) Конференції – 180 (сто вісімдесят) осіб. При цьому не менше як 75% складу делегатів (членів) Конференції становлять наукові та науково-педагогічні, педагогічні працівники Університету, які працюють на постійній основі, і не менше як 15% – виборні представники з числа студентів, які обираються студентами шляхом прямих таємних виборів.

5.1.3. Делегатів Конференції обирають за регламентом і квотами, визначеними Положенням про порядок обрання делегатів Конференції трудового колективу ТНТУ ім.І.Пулюя.

5.1.4. У роботі Конференції з правом дорадчого голосу можуть брати участь члени наглядової ради Університету.

5.1.5. Повноваження Конференції:

5.1.6. Строк повноважень делегатів Конференції – 5 років.

5.1.7. Голову та секретаря Конференції обирають із числа делегатів Конференції шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів делегатів, присутніх на Конференції. Термін повноважень голови та секретаря Конференції – 5 років.

5.1.8. Конференцію Університету скликають:

5.1.9. Засідання Конференції є повноважним, якщо в ньому беруть участь щонайменше дві третини загальної кількості делегатів. Рішення Конференції є чинним, якщо за нього проголосували більше половини загальної кількості делегатів.

5.1.10. Засідання Конференції відбуваються не рідше одного разу в рік.

5.2. Конференція трудового колективу факультету

5.2.1. Органом громадського самоврядування факультету Університету є Конференція трудового колективу факультету, включаючи виборних представників з числа осіб, які навчаються на факультеті.

5.2.2. Конференцію трудового колективу факультету скликають: за розпорядженням ректора Університету, декана факультету, за рішенням вченої ради факультету або за вимогою 1/3 делегатів Конференції факультету.

5.2.3. Делегатами Конференції факультету мають бути представлені всі категорії працівників факультету та виборні представники з числа осіб, які навчаються на факультеті. Всі штатні науково-педагогічні працівники факультету складають не менше 75 відсотків складу делегатів Конференції факультету, інші категорії працівників і не менше 15 відсотків – виборні представники з числа студентів, які обираються особами, які навчаються, шляхом прямих таємних виборів.

5.2.4. Конференцію трудового колективу факультету скликають не рідше одного разу в рік.

5.2.5. Конференція трудового колективу факультету:

5.3. Студентське самоврядування в університеті

5.3.1. Студентське самоврядування є невід’ємною частиною громадського самоврядування Університету. Це право і можливість студентів вирішувати питання навчання і побуту, захисту прав та інтересів студентів, а також брати участь в управлінні Університетом.

5.3.2. Студентське самоврядування об’єднує всіх студентів Університету, які мають рівні права та можуть обиратися та бути обраними в робочі, дорадчі, виборні та інші органи студентського самоврядування.

5.3.3. Студентське самоврядування здійснюється студентами безпосередньо і через органи студентського самоврядування, які обираються шляхом прямого таємного голосування студентів.

5.3.4. Керівник студентського самоврядування та його заступники можуть перебувати на посаді не більше двох строків.

5.3.5. З припиненням особою навчання в Університеті припиняється її участь в органі студентського самоврядування.

5.3.6. У своїй діяльності органи студентського самоврядування керуються законодавством, Статутом Університету та Положенням про студентське самоврядування Університету.

5.3.7. За погодженням з органом студентського самоврядування Університету приймаються рішення про:

5.3.8. Адміністрація Університету не має права втручатися в діяльність органів студентського самоврядування.

5.3.9. Ректор Університету забезпечує належні умови для діяльності органів студентського самоврядування (надає приміщення, меблі, оргтехніку, забезпечує телефонним зв’язком, постійним доступом до Інтернету, відводить місця для встановлення інформаційних стендів тощо), про що укладається відповідна угода.

5.3.10. До фінансового плану (кошторису) Університету включаються витрати, пов’язані з діяльністю органів студентського самоврядування Університету, визначені вченою радою Університету в розмірі не менше 0,5 відсотка власних надходжень, отриманих Університетом від основної діяльності.

5.3.11. Кошти органів студентського самоврядування спрямовуються на виконання їхніх завдань і здійснення повноважень відповідно до затверджених ними кошторисів.

Органи студентського самоврядування публічно звітують про використання коштів та виконання кошторисів не рідше одного разу на рік.

5.4. Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених

5.4.1. В Університеті діє Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених, яке є частиною системи громадського самоврядування Університету.

5.4.2. У роботі Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених беруть участь особи віком до 35 років (для докторантів – 40 років), які навчаються або працюють в Університеті.

5.4.3. Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених забезпечує захист прав та інтересів осіб, які навчаються або працюють в Університеті, зокрема щодо питань наукової діяльності, підтримки наукоємних ідей, інновацій та обміну знаннями.

5.4.4. У своїй діяльності Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених керується законодавством, цим Статутом та Положенням про Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених, яке затверджуються Конференцією трудового колективу Університету.

5.4.5. Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених діє на принципах:

5.4.6. Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених:

5.4.7. За погодженням з Науковим товариством студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених керівництво Університету приймає рішення про відрахування з Університету осіб, які здобувають ступінь доктора філософії, та їх поновлення на навчання.

5.4.8. Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених формується на демократичних засадах шляхом виборів.

Його структуру та організаційний механізм діяльності визначає Положення про Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених.

5.4.9. Адміністрація Університету не має права втручатися в діяльність Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених крім випадків, коли така діяльність суперечить законодавству, Статуту чи завдає шкоди інтересам Університету.

5.4.10. Ректор Університету всебічно сприяє створенню належних умов для діяльності Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених (надає приміщення, меблі, оргтехніку, забезпечує телефонним зв’язком, постійним доступом до Інтернету, відводить місця для встановлення інформаційних стендів тощо).

5.4.11. Фінансовою основою діяльності Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих учених є кошти, визначені вченою радою Університету.

6. Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність

6.1. Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність є невід’ємною складовою освітньої діяльності і провадиться з метою інтеграції наукової, освітньої і виробничої діяльності.

6.2. Основною метою наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності є здобуття нових наукових знань шляхом проведення наукових досліджень і розробок та їх спрямування на створення і впровадження нових конкурентоспроможних технологій, видів техніки, матеріалів тощо для забезпечення інноваційного розвитку суспільства, підготовки фахівців інноваційного типу.

6.3. Основними завданнями наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Університету є:

6.4. Інтеграція наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності Університету і наукових установ Національної академії наук України, національних галузевих академій наук здійснюється з метою розроблення та виконання пріоритетних наукових програм, проведення наукових досліджень, експериментальних розробок тощо на засадах поєднання кадрових, фінансових, технічних та організаційних ресурсів відповідно до законодавства.

6.5. Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність в Університеті провадиться відповідно до законодавства про освітню, наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність і здійснюється Університетом на засадах автономії.

6.6. Наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність може провадитись Університетом, у тому числі через створені ним юридичні особи, предметом діяльності яких є доведення результатів наукової і науково-технічної діяльності Університету до стану інноваційного продукту та його подальша комерціалізація.

6.7. До виконання наукових і науково-технічних робіт в Університеті можуть залучатися науково-педагогічні, наукові і педагогічні працівники, інші працівники Університету, особи, які навчаються в Університеті, а також працівники інших організацій. Наукові дослідження в Університеті організовує та координує науково-дослідна частина Університету.

6.8. Університет, як засновник інноваційних структур різних типів (наукових та технологічних парків, бізнес-інкубаторів тощо), може проводити спільні наукові дослідження, демонстраційні досліди тощо, у тому числі з використанням земельних ділянок, які знаходяться в постійному користуванні Університету.

6.9. Університет планує та здійснює наукову, науково-технічну та інноваційну діяльність на підставі Тематичного плану НДР та ДКР за результатами конкурсів, і на підставі укладених договорів; планує проведення і виконання науково-педагогічними працівниками наукових досліджень у межах робочого часу, в т.ч. може встановлювати гнучкий та дистанційний режим праці; направляє науково-педагогічних працівників у наукові відрядження та на наукове стажування; проводить експертну оцінку результатів науково-дослідної роботи, реалізує свої права інтелектуальної власності.

6.10. Університет має право розпоряджатися майновими правами інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності.

6.11. Витрати Університету, понесені у зв’язку із забезпеченням правової охорони на об’єкти права інтелектуальної власності, майнові права на які набуті в установленому законом порядку, здійснюються за рахунок власних надходжень Університету.

6.12. Об’єкти права інтелектуальної власності підлягають оцінці. За результатом оцінки їх вартість відображається у бухгалтерському обліку Університету у порядку, передбаченому законом.

6.13. Університет здійснює заходи з впровадження, включаючи трансфер технологій, об’єктів права інтелектуальної власності, майнові права на які вони набули.

6.14. Університет здійснює заходи із запобігання академічному плагіату - оприлюдненню (частково або повністю) наукових результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження та/або відтворенню опублікованих текстів інших авторів без зазначення авторства.

6.15. Наукові і науково-технічні дослідження фінансуються за рахунок коштів державного бюджету, власних надходжень Університету й інших джерел відповідно до чинного законодавства та цього Статуту.

7. Джерела надходження й порядок використання коштів та майна університету

7.1. Матеріально-технічна база Університету включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інші матеріальні цінності.

Відповідно до законодавства та з урахуванням організаційно-правової форми Університету з метою забезпечення його статутної діяльності Міністерством освіти і науки України закріплюються на основі права господарського відання або передаються у власність будівлі, споруди, майнові комплекси, комунікації, обладнання, транспортні засоби та інше майно.

7.2. Землекористування та реалізація прав власника земельних ділянок, у тому числі набуття відповідних прав на землю, здійснюються Університетом відповідно до Земельного кодексу України.

7.3. Майно закріплюється за Університетом на праві господарського відання і не може бути предметом застави, а також не підлягає вилученню або передаванню у власність юридичним і фізичним особам без згоди Міністерства освіти і науки України та Конференції трудового колективу Університету, крім випадків, передбачених законодавством.

7.4. Власні надходження Університету, отримані від плати за послуги, що надаються згідно з освітньою, науковою та навчально-виробничою діяльністю, благодійні внески та гранти, плата за науково-дослідні роботи (послуги) та інші роботи, виконані на замовлення підприємств, установ, організацій, інших юридичних та фізичних осіб; доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, підприємств, цехів і господарств, від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання; гранти вітчизняних і міжнародних організацій; дивіденди від цінних паперів, добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, фізичних осіб відповідно до рішення, прийнятого вченою радою Університету, зараховують на спеціальні реєстраційні рахунки, відкриті в територіальному органі центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, або на поточні та/або вкладні (депозитні) рахунки установ державних банків. Зазначені доходи, а також відсотки, отримані від розміщення коштів Університету на вкладних (депозитних) рахунках в установах державних банків, включають до фінансового плану (кошторису) Університету і можуть використовуватися на придбання майна і його використання, капітальне будівництво та ремонт приміщень, поліпшення матеріально-технічного, навчально-лабораторного, навчально-методичного забезпечення освітнього процесу тощо в межах статутної діяльності Університету.

7.5. Передача в оренду Університетом закріплених за ним на праві господарського відання об’єктів власності здійснюється без права їх викупу відповідно до законодавства. Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна Університету, використовують виключно на потреби Університету.

7.6. Будівлі, споруди і приміщення Університету повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами. Якщо відповідні об’єкти неможливо повністю пристосувати для потреб осіб з особливими освітніми потребами, здійснюється їх пристосування з урахуванням універсального дизайну.

7.7. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд і приміщень Університету здійснюються з урахуванням потреб осіб з особливими освітніми потребами.

7.8. Земельні ділянки передаються Університету у постійне користування в порядку, передбаченому Земельним кодексом України.

7.9. Фінансування Університету здійснюється за рахунок коштів державного бюджету на умовах державного замовлення на оплату послуг з підготовки фахівців, наукових і науково-педагогічних кадрів та за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством, з дотриманням принципів цільового та ефективного використання коштів, публічності та прозорості у прийнятті рішень.

7.10. Залучені кошти спрямовуються на провадження статутної діяльності Університету в порядку і на умовах, визначених законодавством та цим Статутом.

7.11. До фінансового плану (кошторису) Університету обов’язково включаються витрати, пов’язані з розвитком матеріально-технічної і лабораторної бази, із забезпеченням ліцензованими програмними продуктами для провадження освітньої і наукової діяльності.

7.12. Кошти, отримані Університетом як плата за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації кадрів або за надання інших освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід державного або місцевих бюджетів.

7.13. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) Університету або їх частини серед засновників Університету, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

7.14. Фінансування діяльності Університету може здійснюватися в національній або іноземних валютах згідно з законодавством.

7.15. Університет самостійно визначає зміст і форми фінансових і господарських відносин між структурними підрозділами та всередині них у межах чинного законодавства.

7.16. Університет має право користуватися банківськими кредитами і відповідає за виконання кредитних договорів та дотримання фінансової дисципліни згідно з законодавством.

7.17. Оплата праці в Університеті здійснюється відповідно до законодавства.

7.18. Форми і системи оплати праці, умови і показники преміювання працівників Університету, порядок встановлення надбавок за високі досягнення в праці або на період виконання особливо важливих робіт, а також порядок встановлення і скасування надбавок до посадових окладів, іменних стипендій Університету, доплат для працівників за суміщення посад, розширення зон обслуговування, виконання обов'язків тимчасово відсутніх працівників визначаються за наказами ректора в межах чинного законодавства.

7.19. Стипендіальний фонд Університету використовується згідно із законодавством і Положенням про призначення стипендій, яке затверджує ректор.

7.20. Підрозділи Університету можуть діяти на засадах економічного самоврядування (госпрозрахунку) згідно з відповідними Положеннями в межах чинного законодавства.

7.21. Майно Університету, яке не використовується в освітньому процесі, може бути вкладом у спільну діяльність або використане в рамках державно-приватного партнерства у сфері освіти і науки без зміни цільового призначення та форми власності.

8. Міжнародне співробітництво

8.1. Університет здійснює міжнародне співробітництво, укладає договори про співробітництво, встановлює прямі зв’язки із закладами вищої освіти, науковими установами та підприємствами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо відповідно до законодавства.

8.2. Основними напрямами міжнародного співробітництва Університету є:

8.3. Зовнішньоекономічна діяльність Університету провадиться відповідно до законодавства шляхом укладення договорів з іноземними юридичними та фізичними особами.

8.4. Основними напрямами зовнішньоекономічної діяльності Університету є:

9. Порядок звітності та контролю за провадженням фінансово-господарської діяльності

9.1. Університет самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський, фінансовий та управлінський облік своєї роботи, веде статистичну звітність, подає відомості на вимогу органів, яким законодавством України надано право контролю за відповідними напрямами діяльності. За дотримання фінансової дисципліни, порядку ведення і достовірність обліку та звітності персонально відповідають ректор і головний бухгалтер.

9.2. Аудит діяльності Університету здійснюють згідно з законодавством.

9.3. Державний нагляд (контроль) за дотриманням Університетом законодавства у сфері освіти і науки та стандартів освітньої діяльності здійснює Міністерство освіти і науки України.

9.4. Рішення та діяльність Університету, крім інформації з обмеженим доступом, є відкритими. Інформація про процедури та результати прийняття рішень і провадження діяльності у сфері вищої освіти підлягає обов’язковому оприлюдненню на офіційному веб-сайті та у засобах масової інформації, на інформаційних стендах та в будь-який інший спосіб.

9.5. Обов’язковому громадському обговоренню у трудовому колективі та колективі осіб, які навчаються, підлягають бюджет Університету, його видатки та доходи, стан майна та порядок його використання.

9.6. Статут та інші документи Університету, якими регулюється порядок здійснення освітнього процесу, інформація про склад його керівних органів, а також бюджет Університету та річний, у тому числі фінансовий, звіт, інформація про проведення тендерних процедур, штатний розпис на поточний рік оприлюднюють на офіційному веб-сайті Університету.

10. Порядок внесення змін до статуту університету

10.1. Цей Статут є чинним з дня його реєстрації в установленому порядку.

10.2. Нову редакцію Статуту Університету розробляє вчена рада Університету і подає на погодження Конференції трудового колективу Університету, після чого його подають для затвердження в Міністерство освіти і науки України.

11. Порядок реорганізації та ліквідації університету

11.1. Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, перетворення) Університету здійснюються згідно із законодавством.

11.2. Рішення про реорганізацію (злиття, приєднання, поділ, перетворення) чи ліквідацію Університету приймається рішення Кабінетом Міністрів України

11.3. Ліквідація Університету здійснюється ліквідаційною комісією, яку призначає Міністерство освіти та науки України. До складу ліквідаційної комісії входять представники Міністерства освіти та науки України та Університету.

11.4. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Університетом. Ліквідаційна комісія складає ліквідаційний баланс Університету і подає його органу, який призначив ліквідаційну комісію.

11.5. Кредитори та інші юридичні особи, які перебувають у договірних відносинах з Університетом, що ліквідується, повідомляються про його ліквідацію в письмовій формі.

11.6. Під час ліквідації та реорганізації Університету вивільненим працівникам та особам, які навчаються в Університеті, гарантовано додержання їх прав та інтересів відповідно до законодавства України. Обов'язок щодо вирішення всіх питань продовження навчання такими особами покладається на Міністерство освіти і науки України.

11.7. У разі припинення діяльності Університету (у результаті його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) активи Університету передають одній або декільком неприбутковим організаціям відповідного виду (бюджетним установам) або зараховують до доходу бюджету.

7 березня 2019 року